- Welcome to my blog...

Wednesday, June 04, 2008

我的新烤炉 - 我的第一个戚风蛋糕制作

一直以来很想买一台较大一点的烘炉来制作糕点,大约两个星期前趁百货商店有折扣优待,决定购买Joanne 也在使用,价廉物美的烘烤炉。。。在此,谢谢Joanne 的推荐


想一想。。。第一次启用烤炉,该烘什么蛋糕呢?难度太高的不行,要不然做不成,岂不是泼自己冷水!。。。auntie Irene 提议试做千层糕,因为Joanne 做得挺好的。。。哇,我可不敢咧,还没学走,就要学飞。。。于是乎,还是决定做 Pandan Chiffon Cake.... 谢谢auntie Irene 的教导和食谱



这就是我的新烤炉的第一个作品了。。。Pandan Chiffon Cake 在烘烤时膨胀得好高哟!脱模时不是脱得很美,皮掉掉的,姑且不要献丑啦,哈哈哈~~ 还是切一块蛋糕来尝尝看。。。哇噻!口感还不错嘞,很松软,微湿的,家人吃了都赞不绝口耶,而且隔天还是 light and fluffy。。。开心之余,其实对这次的制作不是很满意,觉得美中不足,还有待进步。。。事因刚打好蛋白时,接听了电话,折回去做时,漏了一个步骤,还好及时察觉到,纠正过来,否则后果更加不堪设想。。。虽然影响不算很大,但是我想应该达不到auntie Irene 师傅的标准。。。没关系,我会再接再厉再努力的。。。既然蛋糕那样好吃,我会再做的。。。 你们可要拭目以待哦。。。哈哈哈~

22 comments:

ds said...

Margaret,
不赖啦,真的还不错。哈哈。。。 接电话啊?是接我的电话hor,我还记得,真不好意识。下一次一定会做得更好。

Becky said...

Hi Margaret,

Wah..at last you got yourself an oven..a long wait ya..chiffon cake looks great. 1st attempt already so successful, you must be Auntie Irene 接班人了!恭喜。。恭喜!
May I know how many litre is your oven?

Margaret said...

Hi DS

谢谢你的捧场!哈哈哈。。。千万别这么说,不关你的事,是我自己胡涂才会失误的。。。没关系的,从失败中学习,下次希望会做得更好。。。

Hi Becky

Thanks for your compliments and encouragement! aiyo, you must be joking, I still have a long long way, auntie Irene 接班人大有人在,哈哈哈~ 我可不敢当,怎么轮也轮不到我啦!auntie Irene 没有告诉你吗?我是最差和最慢的哟。。。嘻嘻~~

This oven is 34L. How about yours?

Somewhere in Singapore said...

Margaret

New oven... So next time got chance to try out Margaret bakery liao ya... kekeke....

Oink Oink said...

Margaret,

哈哈,终于买了新炉,you can't put the blame on your oven anymore.Hehe...

最差和最慢的?哈哈,我想我还排在你前面啦。But Chiffon cake really very nice hor, I baked 3 times liao, but nvr post lor. Tonight I hope I got time to bake butter cake. Hehe...

:-D

Margaret said...

hi Sharon

sure, not unless u want to be my guinea pig...hahaha...

hi Oink²

haha...ya..can't put the blame on the oven liao. My last National oven is small and hot, food tends to get burn easily, hope this one will not have this problem...

It's nice to do the easier ones, I will also want to try to bake butter cake, banana cake, cheese loaf, etc...wa long list...

think now you have more incentives to bake coz your little oink can help u to finish them...am I right? heehee..

Unknown said...

Margaret,

不谢!我觉得这架烤炉还算蛮不错啦!价钱蛮合理。你的Pandan Chiffon Cake烘得不错嘛!对自已要有信心。加油!我们在等你的千层糕哟!嘻!嘻!

Somewhere in Singapore said...

Margaret

hahaha... i don't mind to be your guinea pig... kekeke...

Margaret said...

Hi Joanne

谢谢你的介绍,这架烤炉挺合我目前的要求,价钱也合理,我很满意。谢谢你的鼓励,其实我还有待进步!不完全是对自己没有信心啦,只是觉得要不知足,有要求,才会有进步咯!

我也希望很快能做千层糕哟!哈哈~ 要是做成,一定拿给auntie Irene 和你们品尝给评的。

Hi Sharon

好啊,会有机会的,不过你可不要嫌难吃哦,而且要做我的guinea pig 是可遇不可求的,哈哈哈~ 因为我通常是依我的心情,时间配合行事的,心血来潮时,用料齐了就做....so far, 要数auntie Irene和Nicole尝到我最多的实验品。。。嘻嘻~

L-5 said...

Margaret,

New oven huh!

Nice try!

Cheers
L-5

Nicole Hah said...

Margaret,

wow... new oven, new experience le. hee hee ... too bad, cant taste your chiffon cake, hee hee ...

Margaret & Oink Oink,

最差和最慢的? not 2 of you la! you all still can pratise at home le, me totally not chance to pratice :( but never mind la, i wait you all bake for me lo! ha ha ...

Becky said...

Hi Margaret,

Wah..your oven is really big. Mine is 26L only. I think bigger oven has better heat control. The pastry that we bake is not too near the side of the oven which usually is hotter than the center. May be in a few months time when I move to new house I may fix a build in oven. Hopefully can bake better.

Oink Oink said...

Nicole,

You help Auntie Irene almost every week leh, I think you practise mo than me ok. Hehe...

You dont always fight with us leh, we know your standard lah. you 真人不露相right? Keke...

:-D

Nicole Hah said...

Oink Oink,

where got 真人? ha ha ... at least you all can do without Irene 妈妈 ma!

Margaret,

祝福你和家人有个温馨的端午节唷!

Kate said...

明天是端午节!我收集世上一切美好的东西为原料, 用无忧为外衣, 以我的真心祝福为丝带,为你包了一个非凡的粽子送给你 ! 吃了它你永远快乐,幸福

Richard said...

Margaret,

在此祝你和家人端午节快乐,合家乐融融,心想事成。

Margaret said...

Hi L-5

thank you! how about u, do u have an oven at home or your mum's house?

Hi Nicole

It seems that u didn't blog much on Thursday, busy ya?...payroll or closing account this time...seems like I blog more than u...haha... coz I'm at the other office yo...

sorry to let u 望梅止渴,as u know last Sunday went straight to auntie Irene after paying respect to my mum...so got no chance to pick up the chiffon cake from home...

你和ah Oink就不要跟我争最差和最慢头衔嘛,auntie Irene 都认同我是这样,我也认命了,哈哈哈!Oink Oink 说得也对,你周末呆在auntie Irene家的时间比我们来得长,学得最多也最勤,我自叹不如,自亏咯。。。嘻嘻~ 现在有了新oven 希望有多点时间练习,成功率会高一些,我就开心咯。。。

谢谢你的祝福,希望你和朋友有个愉快的端午节周末!也祝福你和家人下个周末有个欢愉温馨的belated端午节团圆!

Hi Becky,

Ya..that's why I target to get it after chance upon it when I was buying auntie Irene's birthday gift...if I didn't remember wrongly, are u are using Tefal? It's just as good...I was also contemplating of geting Tefal oven, which is also recommended by auntie Irene...but that particular model has phased out. Anyway, hope this new oven's performance doesn't disappoint me...since u bake often, good idea to get a big & good built-in oven when u move to yr new house, save space too...

Hi Kate

谢谢你的祝福,我收到了!也一样的祝福你的家人永远安康,幸福美满!

Margaret said...

Hi Richard

不好意思,回复之前的留言post up后才看到你刚留言。。。

谢谢你的祝福!大家一样,也祝你和家人端午节快乐,更在此祝福你加入新的公司,工作愉快,一帆风顺!

Sally said...

margaret

祝你和家人端午节快乐,幸福美满。。

Eileen said...

Margaret,

你终于用你的新烤炉了。雪纺蛋糕膨胀得很高又很美,恭喜你成功了。

Margaret said...

hi Sally

thanks for your blessing! Same to you and your family! sorry about not responding earlier...

Hi Eileen

谢谢你的赞赏! 我还有待进步呢!嘻嘻~

对不起,我现在才看到你在这里留言,也幸亏我偶尔有来旧post看看的习惯,嘻嘻~

Elyn said...

May I ask which brand/model is the oven?

About Me

My photo
an ordinary Singaporean lady beginner in baking