- Welcome to my blog...

Tuesday, August 28, 2007

Pure Chocolate Cake & Biscotti


nice texutre, yummy yummy










我拿了一大瓶回家。 除了另一小瓶外,还有一些在‘纳凉’才可以装入瓶.




看到Auntie Irene 把刚做成的纯巧克力蛋糕形容得如此的美味可口,爱吃巧克力的我心痒痒,也想做来尝尝,感受一下个中的滋味。
蛋糕烘好后,刚试吃时觉得口感蛮实的,auntie Irene 解说这巧克力蛋糕要等过几小时至一天之后,巧克力的浓郁香醇味才会散发出来,蛋糕也会变得更松软。我隔天再吃,果真如此,口感和味道更好哟!如果你是特别喜欢吃巧克力的人,就会欣赏这甜中带苦的蛋糕,赞哦!
跟Auntie Irene提起我想做Biscotti,刚巧她也好久没有烘制这个意大利脆饼,也正想做来吃和送人,于是我们就做多一点来分两份。
出炉时迫不及待的往口里一咬,哗!乖乖不得了!甘香的杏仁和奶油味, 松脆的饼口感真的是超棒,会让你忍不住一个接着一个的吃! 看到Auntie Irene吃得浑然忘我的陶醉在其中,我开始懂了,好吃的食物,会让一个人享受其中和深深爱上它的。
真心感激Auntie Irene的用心分享,让我和家人尝到这些让人回味无穷的糕点美食(虽然我不常说出口)。

49 comments:

Kate said...

哇!好美的蛋糕和Biscotti。一开始就这么成功,有打算改行开蛋糕店吗?新店开张,别忘了通知我哦!

Dorene said...

Margaret, this pure chocolate cake look so delicious.Will learn the next time.

Eileen said...

哎哟!看了你的巧克力蛋糕和Biscotti,我好想吃勒。我有很多糕点要跟Aunty Irene学,如榴莲蛋糕、面包、包、巧克力蛋糕等。

Nicole Hah said...

hi margaret, i love this pure chocolate cake also, i think i also want to find time go auntie irene's house to learn!

Somewhere in Singapore said...

Margaret

yummy yummy! but now see liao must control liao... if not my weight will continue to rise and rise liao... hahaha...

惠芬的世界 said...

Margaret, 你很棒。高手和高手在一起切磋一定会发出火花。

franlanto said...

Margaret,

本想减肥的我,看了你的纯巧克力蛋糕, oh…..no…… 瘦不了了!!
如何是好?

Sherrie said...

Hi Margaret

I like your pure chocolate cake too....hope i can make one like yours....me dreaming liao...of the cake!

Nicole, i oso want find time make this pure chocolate cake...hah! i got so long a list of want to make!

Somewhere, eat first la... u can resist of this pure chocolate cake meh? I cant leh!!

Camille said...

哇!看了都让流口水哟!

Unknown said...

Margaret,

When I look at your cake & Biscotti, can tell is very nice & deliciuos.

Margaret said...

Hi Kate
谢谢你的赞赏,我好美的蛋糕和Biscotti是auntie Irene 的功劳,应该考虑开蛋糕店的是她不是我啦!

Hi Dorene & Nicole
the pure chocolate cake is yummy...

Hi Eileen
哈哈,不要急,一个一个慢慢学,记下来,然后选做容易的和你与家人特别喜欢吃的。

Hi Sharon
all of us have a common weakness, can't resist good food, just have to eat sparingly and share with people around u.

Hi 惠芳
谢谢你的夸奖,你又来了,都跟你说了,高手不是我咯,是auntie Irene和她其他勤奋的烘焙学生,我只在旁观摩和协助,哈哈。。

Hi Mary
你都不胖,哪来的肥给你减,当然瘦不了啦!哈哈! 放心的做来吃吧,只要适量,应该是ok的啦。不然就吃醋牛蒡来中和(counter effect)哈哈哈. BTW, how's your 醋牛蒡hur?I want to know the taste leh.

Haha Xueli
just make sure u don't drool in your sleep when u dream of the chocolate cake. Yeah, it's really exciting to learn & try out new things, take your time to learn one by one...don't panic lah...

Hi Camille
哈哈,我想因该没有多少人可以抗拒巧克力的诱惑,它真的能让人垂涎欲滴。。。

Hi Joanne
the cake & Biscotti are indeed very nice & delicious, the latter is very crispy, best to go with cuppa brewed aromatic coffee or tea, woah....

Cheers!

Oink Oink said...

Margaret,
吃巧克力能使我们心情愉快,所以很难抗拒。我也一样,吃了再说,哈哈。。。
:-D

Sherrie said...

Margaret

Thanks Margaret, for your encouragement, i will 'jia you'
you r right, we share what we learnt and made with people around us, we will be very happy!

Richard said...

Margaret,
你的糕点layout,是我一至看好的,整齐美观。

Irene said...


Pls chick here

Irene said...

亲爱的Margaret

**** Happy Birthday ****

昨晚接近午夜时分,忽然间才记起今天是你的生日,还好还好,来得及做个生日蛋糕送给你,请等我的蛋糕哦!

Somewhere in Singapore said...

Hi Margaret

Happy Birthday to u!

franlanto said...

Hello Margaret,

我想今年的生日一定会让你永远难忘。
祝你永远青春美丽,年年有今天。

HAPPY BIRTHDAY :)

Dorene said...

Margaret, Learn from Auntie Irene that today is your birthday,so here wish you "Happy Birthday" and 青春永驻。

Nicole Hah said...

hi margaret,

know from auntie irene today is your birthday, here i wishing you happy birthday, healthy and beauty forever.

Happy Birthday to you!

Richard said...

Belove Margaret...
õö Hâppy Birthdãy õô
Wishing you Yöung & Prëtty forever 青春长驻,永远美丽

Oink Oink said...

Margaret,

Congrats! You have gain another year of knowledge...Happy Birthday!!!
:-D

Eileen said...

margaret,

Wishing you Happy Birthday, whatever you want it will fulfill!

Margaret said...

哈哈!大家早安!

非常非常的谢谢诸多位今早的生日祝福!!极感动的!我的喜悦尽在不言中!

特别要感谢auntie Irene 在午夜过后第一时间温馨的祝福和昨夜牺牲睡眠时间精心为我制作的生日video,我一次过看了三遍,真的是太漂亮了。我打从心底感激你的用心和热诚!认识你是我的福气,我也衷心的祝福您身体健康,天天开心!

很谢谢你为我烘制生日蛋糕!真不好意思,好难得今天你可以休息一下,又要让您忙了。。

MamiWu said...

Magaret,
wish you "Happy Birthday",
need to blow how many candle? :D

Unknown said...

Hello, Margaret,

When I am on the way to work, aunt Irene told me that today is your birthday. So I wish you“生日快乐,心想事成。”I think you will won't forget to aunt Irene did for you today.

Margaret said...

Hi Sharon, Mary, Dorene, Nicole, Richard, Oink Oink & Eileen,

Many thanks for all your birthday well wishes & blessings, 我真的很感动!你们都通过auntie irene 知道我今天‘牛一’我想低调一点都不行了,哈哈哈!

Mary说得对,今年的生日肯定让我永远难忘。因为认识热心助人的auntie irene 和你们这一班可爱好玩的烘焙blogger friends,让我今年的生日祝福比往年更多更精彩。

也不忘了谢谢Violet和auntie Irene一起呈献经营的厨房笔记。去年尾锁定指针听97.2, 意想不到让我们获益不浅,通过节目除了烘焙和烹饪进步了,也多了难得的友情。

岁月催人老,我们都要尽量保持心境年轻,祝福你们也一样青春永驻,健康快乐! 我们一起加油!

Margaret said...

Hi Richard

Thank u very much for your compliment on the layout, and also the birthday clip, it's very attractive.

Margaret said...

Hi Mami Wu, thank u for your birthday greetings.
hrmmm....I think 25 candles should be just right...kidding lah...just my wishful thinking...how can u ask a lady to disclose her age huh...anyway, just remember the day & month is good enough, forget about the year, hahaha..

Hi Joanne
thank u for your birthday wishes too.

said...

Hi margaret,
祝你生日快乐,青春永驻!

惠芬的世界 said...

I want to sing a birthday song to you:

Happy Birthday to you, Happy Birthday to you, Happy Birthday to Margaret, Happy Birthday to.......you.

DJ Violet 粉樱 said...

原本只要在972空中祝福你“生日快乐”就够!不过,想想,还是乘播歌时,也来留言。。。。祝你:永远青春美丽,健康和快乐!:)

Wendy said...

Hello Margaret...

我也是刚从节目中听到你今日生日..

让我来唱首生日歌给你:
Happy Birthday to You,
Happy Birthday to You,
Happy Birthday to Margaret,
Happy Birthday to You !!!!!!!

祝你身体健康, 青春永驻!!

Unknown said...

Aiyo Margaret,

Today is your birthday.You haven't tell us how do you celebrate your birthday yet? 我想应该和你hubby 庆祝candlelight dinner 吧!right?Wishing you enjoy your xx years old birthday. ok!

Becky Chai said...

Hi Margaret,

Remember me, I'm CK. Learn that today is your birthday, Wishing You A Very Happy Birthday & 永远美丽健康。这么巧,today is my birthday as well. So we are born on the same day, but year may be different. Plan to call autie Irene to arrange for the baking class, 如果有缘,may be we can meet at Auntie Irene house. See you!

Margaret said...

哈哈哈!Dorene!亏你还打得进97.2并通过Violet和Ryan在空中祝贺我的生日,真的很感动咧。感谢你的用心和诚意,以及Violet & Ryan的祝贺。

刚刚你慌慌张张的打来时,我有在听节目啦,只不过我通过97.2的blog听,为稍慢两分钟啦,谢谢你提早通知我,让我可以听两遍,嘻嘻!

哈哈!几分钟后,又有一个紧张的auntie Irene打来要我再留意收听97.2,原来她又交待Ryan好好的再唱生日歌给我听,令我受宠若惊。我今天真的是太幸福,接受到那么多人通过blog和空中祝贺,让我度过了很不一样的生日,惊喜连连! 如此这般的友情,夫复何求呢!I enjoy it very much, 太好玩了!

再次感谢大家!! 给你们一个飞吻....muakkkkkkkk..

Cheers!!

Sherrie said...

Hi Margaret

just got to know today is your birthday..better late than never!

BEST WISHES ON YOUR BIRTHDAY AND MAY GOD BLESS YOU WITH GOOD HEALTH

Margaret said...

after posting my last comment, then realise that it was updated with a few more postings.

在此要一一答谢你们:BG, 惠芳, Wendy, Joanne & Becky Chia, 衷心感谢你们的生日歌和祝福,虽然我们素未谋面。。。希望有机会碰面。。你们和我一样都是97.2的忠实听众也。。

franlanto said...

哎喲。。。Margaret 送飞吻啊,我不客氣咯! 接了。Thank you. :)

Margaret said...

Hi Violet 粉樱

谢谢你和Ryan在972空中的“生日快乐”祝福,还在on air百忙中上来这里留言。。。。太感动了!也一样祝你永远美丽,健康快乐和生活美满!感谢你,因为通过你,才让我认识到auntie Irene和其他的972听众朋友。

我一直都在支持你和听你的节目!你节目做得很棒,加油哦!

Margaret said...

Hi Xueli

thanks for your birthday wishes. God bless u & your family too!
Cheers!

Margaret said...

哈哈Mary, 你知道吗?这是我第一次这么大胆在这里献飞吻,因为你们的热情感动了我,我爱死你们了!

Michelle said...

Margaret,

Heard from the radio when Dorene call in to Violet to wish u Happy birthday then only knowing that today is yr birthday. When log in here to see so many ppl already give u birthday wish. Hope i m not too late to wish u!

还是老套又衷心的祝你:永远开开心心,快快乐乐!

Margaret said...

Thanks for your well wishes, Michelle.

No, u are not too late at all. I am actually born at 4.30pm some XX years ago, hahaha..

Edwin said...

Margaret
好话不嫌多讲和多听,刚在Irene的blog祝福你,哎呀!错了,应该来你这祝福才对。祝你生日快乐!好好享用cheese cake,同时祝你身体健康!

Margaret said...

嗨子干大哥

谢谢你的生日祝福!

哈哈!在那个blog祝福都ok的,我都会看到的。

Margaret said...

Hi Becky Chai

Yes, I remember CK but not Becky Chai. Looks like u just open the blogger account. Nice to know that 这么巧, our birthday falls on the same day.

have u got in touch with auntie Irene? if not u can emal your contact no. to irenebaking88@yahoo.com.sg.

Look forward to meeting u at Auntie Irene house one day!

Cheers!

猫子 said...

哇!偶也一直很喜欢pastries,不过,就只会吃,不会做...哈~

玛嘉列姐做得很不错哦!有好料去猫子曰通知一声,贪吃滴偶一定来捧场!

Margaret said...

哈~猫子

欢迎你的浏览和谢谢你的夸奖!

About Me

My photo
an ordinary Singaporean lady beginner in baking