- Welcome to my blog...

Wednesday, November 21, 2007

Cheese Cup Cake



这些cheese cup cake 是我在屠妖节下午去auntie Irene 家学做的。她知道我喜欢吃乳酪,于是提议我不如做这个方便冷藏又可以慢慢享用的cup cake。Light Cheese cupcake 乳酪味香浓,口感软绵,入口即化,再淋上顺滑香醇的巧克力浆配搭在一起细细品尝,哗噻! 两种美味配合得天衣无缝,味道更发挥到淋漓尽自,超棒哦! 感谢auntie Irene 的推荐!
朋友!你心动了吗?那就要快点行动咯!嘻嘻~

13 comments:

Becky said...

哇!Margaret, this light cheese cup cake's colour is really attractive, what's more top up with my favourite chocolate, must be really yummy!

Eileen said...

Margaret,

这两样都是我的最爱,我的心开始动摇咯!

惠芬的世界 said...

wow, i love it, Does it easy to learn? Now I can arrange my time to Auntie Irene's home. Hope that she still remember me.

Margaret said...

>Hi Becky,
u are right,a combination of 两个极品 absolutely yummy yummy! 哈哈~

can't resist its temptation right?

>Hi Eileen
哈哈,你的咳嗽好了吗?是啊,我记得你也是和我一样最爱巧克力和乳酪。还有很多朋友out there也不能抗拒它们的诱惑,不是吗?


> Hi 惠芳
久违了!很高兴见到你在这里留言和知道你的近况。但愿你这个女儿合心意的女佣能做得来,你可以轻松一下,重新出来学烘焙了。。。嘻嘻~

这cheese cupcake 不会很难啦,你有学过light cheesecake 我想应该会得心应手咯。

哎呀,你的一家人那么可爱,auntie Irene 不可能会忘记你的。快点和她联络,要不然要排到很久哦。。。

Nicole Hah said...

hi Margaret,

哎哟~~~ 你最坏的啦!每次都做那么好吃的东西,我也要吃啦!

看来我的 baking list 有多了一个啦!

Eileen said...

Margaret,

我的咳嗽好多了,谢谢!真的很难抗拒它们的诱惑。

Oink Oink said...

Margaret,
哎哟。。cheese 和chocolate, soo... fattening, 哈哈。。不过我喜欢,Yes!

:-D

franlanto said...

Margaret,
还没谢谢你留给我的cheese cup cake. 你让我不只能吃到cheese的芳香还有那浓浓的巧克力浆,真是一石二鸟。 好吃好吃!:)

Unknown said...

Margaret,

哇!好好漂亮的cheese cup cake.肯定很好吃。现在我也慢慢喜欢爱吃cheese cake 了。hmmmm..嗅到cheese的芳香和浓浓的巧克力,是令人無法抗拒它的香气。

Somewhere in Singapore said...

Margaret

Agree with Becky the light cheese cup cake colour is very attractive...

May said...

Hi Margaret,

This cheese cake Auntie Irene let me tried before, is taste very nice and the texture like a sponge cake, very soft and fragrant.

Dorene said...

Margaret, look very yummy and delicious.

Margaret said...

不好意思,从上个星期四开始就忙到没什么时间上网,只是偶尔游览两三个就跳出来了。。。差一点忘记还没有回这里的comment...

Hi Nicole
相信你已经尝到了cheese cup cake 了, 哈哈~ 下次再试过,ok?

hi Eileen, Oink² & 玛莉
Cheese & chocolate by itself already very good, when combine together, 更加妙,don't think anyone can resist their temptation... 它们是我们的食物‘克星’哈哈~

Hi Joanne
It's great that u have started to appreciate cheese, 它独特的咸香味会越闻越让人上瘾喜欢它,相信不久的将来,你和家人会爱上它。

Hi Somewhere
thank you...

Hi May,
Yes indeed, the cheese cake tastes very nice and the texture like a sponge cake, very soft and fragrant.

Hi Dorene
Thank you... it really tastes yummy and delicious.

About Me

My photo
an ordinary Singaporean lady beginner in baking